2019年11月17日 星期日

答客問︰先了解印花稅的基本


Cambridge 風光
今日回應網友 Mok Mei 關於印花稅的提問。先節錄佢訊息有關部份如下 :

自我介紹先, 我係香港人, 同英國藉既鬼佬結左婚, 大家一直到係香港打工同租樓住. 大家都知道香港樓好貴,而且地方不大...相比下, 如果係英國買樓, 用同樣既價錢吾洗350萬可以買到700幾呎了…而且過多5-8年後, 我地有機會移民, 所以想買一個單位暫時會放租, 之後有機會自住… 我想問問下你寶貴意見…

1) 我想問你係 UK買樓, 你會吾會用聯名一齊去買? 定係俾錢對方,用對方個名去買? Stamp duty CASE係咪同香港一樣, 首次買物業可免稅, 第二次買就要交多啲稅?
2018711日 下午4:20


筆者前晚本已寫好文章 ( 經已刪除 ) 回答 Mok Mei關於英國印花稅的提問, 並隨即放上網誌。 公佈文章不久, 就收到英國朋友 Y 的訊息, 提醒筆者英國推出了 First time buyer stamp duty relief, 即是首次置業印花稅寬減, 以協助年青人上車。 筆者翻查了包括英國稅局網頁的幾個資料來源, 又問過幾位朋友, 決定按步就班講講英國的印花稅。

在英國, 購買某個價值的物業須交稅。在不同地方 ( 指英格蘭, 威爾斯, 北愛爾蘭, 和蘇格蘭 ) ,稅的名稱及稅率可能不同, 又會因買家是否第一次置業, 又或是否(在全球任何地方) 已擁有物業而有不同稅率。

在英格蘭及北愛爾蘭, 稅的名稱叫 Stamp Duty Land Tax ( 簡寫為SDLT, 中文筆者就叫印花稅 ) 。購買 £125,000 以上的物業, 須付印花稅; 而現時首次置業者購買£300,000 以內的物業, 可不須付印花稅。

在威爾斯, 20184月起, 自行處理稅率, 稅的名稱叫 Land Transaction Tax。購買 £180, 000 以上的物業, 須付Land Transaction Tax

在蘇格蘭, 稅的名稱叫 Land and Building Transaction Tax。購買 £145, 000 以上的物業, 須付Land and Building Transaction Tax。由2018630日起, 首次置業者購買£175,000 或以內的物業, 不須付 Land and Building Transaction Tax

由於筆者只有在英格蘭買住宅樓的經驗, 只能在此嘗試解釋 Stamp Duty Land Tax ( 印花稅 )的問題 。

英格蘭及北愛爾蘭的印花稅率如下 :

£125,000 以內 Zero
£125,001 - £250,000 之部份 2%
£250,001 - £925,000 之部份 5%
£925,001- £1,500,000之部份 10%
其後之部份 12%


附圖剪錄了英國政府提供的一個計算印花稅的例子。

初步回應 Mok Mei 的情況, 如她與丈夫均「 從未」在全球任何地方擁有過住宅物業權益, 在英國置業時, 應可享受首次置業印花稅寬減 (稍後交待), 否則的話, 可能要按上述稅率支付印花稅, 甚至要付額外印花稅( 如在全球任何地方擁有住宅物業權益)

講瀏覽以下網頁, 以掌握英國住宅物業印花稅準確資料 :
Stamp Duty Land Tax


上一篇文章︰《 答客問︰ 聯名買樓好啲 》


溫馨提示

筆者與朋友在此分享有關個人經驗各位如對英國買賣樓手續,法律,稅務等有問題,宜向專業人士查詢

7 則留言:

peter p 提到...

CHING 你好,我呢1-2 年有睇開你個BLOG。我最近想係曼城買個BTL物業,經HSBC UK做MORTGAGE 做75% LTV 。因聽好多朋友講HSBCUK個 RATE比其他銀行低,但睇番個 MORTGAGE LINK,只係頭2年較平,之後要成5.25% 。我唔知點解佢個RATE比出面仲貴,我唔清楚premier customer 個RATE係咪會好D??
謝謝!

冰凍之手 提到...

peter p 你好 ! 我對上一次比較英國物業按揭息率, 已是三年前了, 當時固定利率產品來說, 以 HSBC UK 最低, 其次是 BEA UK. 三年後的今天, 情況可能已改變, 買家需要貨比三家, 以最新報價為準. 事實上, HSBC UK在四,五年前的按揭息率比三年前的更低, 反映佢地會因應市況調整價格. 希望各位網友可在此分享市場訊息.

冰凍之手 提到...

另外, 你提到利率頭二年比較低, 之後達5.25%, 看來你選的產品不是固定利率?

cal 提到...

冰凍之手你好,我係一個投資房地產新手。最近我一直有意投資英國房地產,因為HS2同持繼嘅發展而睇中伯明翰嘅地段,但唔知點樣入手研究。睇咗幾個1房樓盤大約150-200k磅,有啲近市中心、有啲就係近機場,而agent預計嘅租務回報/yield似乎近機場的樓盤比起市中心的樓盤較高。睇落市郊盤比起市中心盤入場費較低同高回報率。

從你嘅過來人身份想了解一下你嘅睇法同埋我有機會考慮少咗嘅因素,十分感謝。

cal 提到...

冰凍之手你好,我係一個投資房地產新手。最近我一直有意投資英國房地產,因為HS2同持繼嘅發展而睇中伯明翰嘅地段,但唔知點樣入手研究。睇咗幾個1房樓盤大約150-200k磅,有啲近市中心、有啲就係近機場,而agent預計嘅租務回報/yield似乎近機場的樓盤比起市中心的樓盤較高。睇落市郊盤比起市中心盤入場費較低同高回報率。

從你嘅過來人身份想了解一下你嘅睇法同埋我有機會考慮少咗嘅因素,十分感謝。

冰凍之手 提到...

Hi Cal, 對不起, 我又再次沒有看到網誌上的留言了, 遲了幾個月才回覆, 希望沒有影響你的投資進度。個人對 Birmingham 的感覺只是一般, 可能源於買樓過程比較波折。客觀來說, Birmingham 比 Manchester 更接近倫敦, 和樓價比較低水, 近幾年的租金升幅亦比 London 和 Manchester 好。

我和朋友的買樓經驗都有局限性, 你聽過之後要再分析。我地對伯明翰機場的環境和市場不了解, 你可提供郵編嗎? 我初步在 rightmove 找不到出售樓盤。買樓前要考慮未來賣樓, 是否有人願意接手。

有時經紀預測的租金回報率有一定水份, 另外是租務市場是否活躍, 即是完了一個租約之後會否好快有新租客接手。

如你已經成功買樓, 歡迎你分享經驗。

冰凍之手 提到...

找到 B26 區有幾個不錯的新樓盤, 我會再深入研究